Med andre ord: Hvad er dit eller dit firmas USP?
Jeres Unique Selling Points? Det, du og dine medarbejdere kan, som konkurrenterne ikke kan.
Tag et kig på hjemmesiden. Særligt forsiden, OM-siden og ydelsessiderne.
Kan du se en grund til, at kunderne netop skulle vælge jer?
Hvis ikke, kan jeres potentielle kunder sikkert heller ikke.
Det kan være, at I er så heldige, at jeres konkurrenter har begået samme fejl. Er det tilfældet, kræver det jo ikke så meget at overhale dem indenom.
Har I bare én ting, hvor I adskiller jer fra konkurrenterne, opnår I en række fordele. For nu har kunderne en grund til at
- vælge jer, selv om I er de dyreste
- vente på jeres levering, når I har venteliste
- fortælle om jeres kunnen i deres netværk, så I får flere kunder automatisk
Eksempelvis får jeg mange af mine kunder, fordi jeg var en af de første grafikere, der blev certificeret i Emotionelle Kundetyper®. En efteruddannelse, der gør, at jeg kan målrette mine kunders markedsføring meget præcist efter målgruppen.
Andre eksempler på USP’er, kan være
- at være tosproget og tale et sjældent sprog flydende
- at være forfatter til en relevant fagbog
- at have en kombination af to forskellige uddannelser
Når du har fundet jeres mest oplagte USP’er, er næste skridt at skrive dem ind i teksterne på hjemmesiden, hvor det er relevant.