FIND DIN KUNDETYPE

Præciser din markedsføring, og sælg mere med Emotionelle Kundetyper

Skal jeg vise dig en effektiv genvej til at sælge mere til de rigtige kunder? En forskningsbaseret genvej, som flere hundrede virksomheder allerede arbejder efter i dag, og som samtidig er så forholdsvis ny, at den giver dig rigtig gode muligheder for at slå dine konkurrenter?

Genvejen hedder Emotionelle Kundetyper og med min viden om emnet kan du fremover ramme din kunde meget mere præcist, så du giver ham følelsen af, at du er det mest oplagte valg, så han køber mere og samtidig bliver en loyal kunde.

Når du ved præcist, hvilken kundetype du foretrækker, kan jeg samtidig rådgive dig om,

  • hvilke sociale medier, du vil få mest ud af at bruge
  • hvad dit logo og din visuelle identitet skal signalere
  • hvordan din hjemmeside skal se ud
  • hvilke ord, kunden identificerer sig med

O.s.v.

Det betyder, at du fremover undgår at spilde penge på forkerte markedsføringsydelser, og at du samtidig får meget lettere ved at tage stilling til, hvad du skal og ikke skal. Både i forhold til markedsføring og i forhold til, hvad du skal vægte i din virksomhed, og hvad dine ydelser skal bestå af.

Med andre ord: Emotionelle Kundetyper er en rigtig god forretning.

Kort om Emotionelle Kundetyper

I købsøjeblikket er alle mennesker én bestemt kundetype: Rød, gul, blå eller grøn. Du kan læse mere om de forskellige typer længere nede på siden.

Med Emotionelle Kundetyper kan du sagtens sælge til alle 4 typer, men du kommunikerer kun til én.

Når du konsekvent fokuserer på en af disse typer gennem hele din markedsføring, sikrer du, at din markedsføring hænger rigtig godt sammen. Derfor bliver det tydeligt for din kunde, hvad du står for, og hvad kunderne kan forvente af dig.

Klar kommunikation tiltrækker de rigtige kunder. Samtidig bliver det lettere for kunderne at afkode, hvis du ikke er deres mest oplagte valg. Og derfor gør Emotionelle Kundetyper det let for dig fremover kun at tiltrække de kunder, du kan skabe de bedste resultater sammen med.

Min viden bygger på ph.d. Sanne Dollerups forskning om emnet. Jeg er certificeret i modellen hos Emotionelle Kundetyper®, som Sanne driver med en partner. Læs mere her.

 

De 4 kundetyper

 

RØD  |  STIMULI: Opdager altid de nye produkter først. Vil rigtig gerne være med til at udvikle samfundet og synes, det er spændende at prøve nye ideer af. Fart er et vigtigt parameter, når du har røde kunder.

GUL  |  VELVÆRE: Den meget omsorgsfulde og følsomme type, der i køb og handling vil være med til at gøre verden til et bedre sted at være. Mærker sig ofte frem, når de træffer en beslutning, og det er meget vigtigt for dem, hvem de handler med.

BLÅ  |  DOMINANS: Den effektive type, der konstant er på udkig efter genveje, så de kan optimere processer og spare tid, som i de blås verden betyder penge. I de blås verden handler det om magt og kontrol.

GRØN  |  SIKKERHED: Den mest loyale kunde, du kan få. Ændrer ikke på noget, der virker og tager meget lange tilløb, når de overvejer at købe noget nyt. Skilter aldrig med deres penge. Derfor drager mange den fejltolkning, at de sikkert ingen penge har.

“Som certificeret i Emotionelle Kundetyper ved jeg hvad der motiverer kunder til køb, og hvad der ikke gør”

 

Laila Nygaard

Vil du også uddannes indenfor kundetyper?

Arbejder du også med marketing, og kunne du tænke dig at få et ekstra godt kort på hånden, så kan jeg anbefale dig at blive certificeret kundetypeekspert?

Forhandlerlink

I denne video, udgivet af Institut for Kundetyper, fortæller jeg lidt om, hvilken værdi det har givet mig, at være kundetypeuddannet.

Læs bogen om de 4 kundetyper

Flot og interessant introduktion til de 4 kundetyper. Bliv skarpere i dit arbejde med markedsføring.

Lommebogen om Emotionelle Kundetyper® er læst på et par timer. 

Her er mit forhandlerlink.