Rådgivningsmøde: Find din kundetype

Præciser din markedsføring, og sælg mere

Skal jeg vise dig en effektiv genvej til at sælge mere til de rigtige kunder? En forskningsbaseret genvej, som flere tusinde virksomheder allerede arbejder efter i dag, og som samtidig er så forholdsvis ny, at den giver dig rigtig gode muligheder for at slå dine konkurrenter?

Genvejen hedder ”emotionelle kundetyper” og med min viden om emnet kan du fremover ramme din kunde meget mere præcist, så du giver ham følelsen af, at du er det mest oplagte valg, så han køber mere og samtidig bliver en loyal kunde.

Når du ved præcist, hvilken kundetype du foretrækker, kan jeg samtidig rådgive dig om,

  • hvilke sociale medier, du vil få mest ud af at bruge
  • hvad dit logo og din visuelle identitet skal signalere
  • hvordan din hjemmeside skal se ud
  • hvilke ord, kunden identificerer sig med

O.s.v.

Det betyder, at du fremover undgår at spilde penge på forkerte markedsføringsydelser, og at du samtidig får meget lettere ved at tage stilling til, hvad du skal og ikke skal. Både i forhold til markedsføring og i forhold til, hvad du skal vægte i din virksomhed, og hvad dine ydelser skal bestå af.

Med andre ord: Emotionelle kundetyper er en rigtig god forretning.

“Som certificeret i emotionelle kundetyper ved jeg hvad der motiverer kunder til køb, og hvad der ikke gør”

Kort om emotionelle kundetyper

I købsøjeblikket er alle mennesker én bestemt kundetype: Rød, gul, blå eller grøn. Du kan læse mere om de forskellige typer længere nede på siden.

Med emotionelle kundetyper kan du sagtens sælge til alle 4 typer, men du kommunikerer kun til én.

Når du konsekvent fokuserer på en af disse typer gennem hele din markedsføring, sikrer du, at din markedsføring hænger rigtig godt sammen. Derfor bliver det tydeligt for din kunde, hvad du står for, og hvad kunderne kan forvente af dig.

Klar kommunikation tiltrækker de rigtige kunder. Samtidig bliver det lettere for kunderne at afkode, hvis du ikke er deres mest oplagte valg. Og derfor gør emotionelle kundetyper det let for dig fremover kun at tiltrække de kunder, du kan skabe de bedste resultater sammen med.

Min viden om emotionelle kundetyper bygger på ph.d. Sanne Dollerups forskning om emnet. Jeg er certificeret i modellen hos Kundemagneterne ApS, som Sanne driver med en partner. Læs mere her.

Sådan kommer du i gang

Vil du også gerne finde ud af, hvilken kundetype der vil være mest rentabel for dig, så ring 21 22 35 54 og book et rådgivningsmøde med det samme.

Rådgivningsmødet varer 2 timer, hvor jeg dels vil gennemgå de 4 kundetyper med dig og dels vil vejlede dig i, hvilken type der kan give dig den bedste forretning.

Når du har valgt din kundetype, vil du med det samme kunne kommunikere mere præcist med dine kunder, og du vil løbende kunne optimere din markedsføring, så du rammer din målgruppe bedre og bedre.

Resten af 2018, kan du booke et rådgivningsmøde for bare 2.500 DKK ekskl. moms.

Herefter koster rådgivningsmødet 3.500 kroner ekskl. moms

Med i prisen er ½ times opfølgning per telefon.

De 4 kundetyper

 

RØD  |  STIMULI: Opdager altid de nye produkter først. Vil rigtig gerne være med til at udvikle samfundet og synes, det er spændende at prøve nye ideer af. Fart er et vigtigt parameter, når du har røde kunder.

GUL  |  VELVÆRE: Den meget omsorgsfulde og følsomme type, der i køb og handling vil være med til at gøre verden til et bedre sted at være. Mærker sig ofte frem, når de træffer en beslutning, og det er meget vigtigt for dem, hvem de handler med.

BLÅ  |  DOMINANS: Den effektive type, der konstant er på udkig efter genveje, så de kan optimere processer og spare tid, som i de blås verden betyder penge. I de blås verden handler det om magt og kontrol.

GRØN  |  SIKKERHED: Den mest loyale kunde, du kan få. Ændrer ikke på noget, der virker og tager meget lange tilløb, når de overvejer at købe noget nyt. Skilter aldrig med deres penge. Derfor drager mange den fejltolkning, at de sikkert ingen penge har.

Matrix over de forskningsbaserede emotionelle kundetyper.

Klik for at forstørre.

Book et
rådgivningsmøde nu

Kontakt mig på formularen herunder eller på  21 22 35 54.